dimecres, 20 de gener del 2016

Maquinari TIC

Durant aquest tema, he pogut aprendre un poc més sobre el maquinari que podem utilitzar en l'aula, destacant la tauleta tàctil i la pissarra digital. Ja coneixia aquest tipus de maquinari, però he pogut aprofundir una mica més en el tema.

- La taula tàctil és molt comú actualment entre els xiquets, ja que la utilitzen des de menuts per a jugar a casa i per divertir-se, però dins de l'aula poden ser molt útils com a recurs didàctic. Són més manejables que un ordinador de taula, i poden usar-se com a llibres de text digitals. Els alumnes poden jugar, llegir, escriure,etc, d'una manera motivadora i a més tenen una gran varietat d'aplicacions. Però d'altra banda, les tauletes tàctils tenen molt poca capacitat per emmagatzemar arxius i l'escola que les utilitze necessitaria una bandamolt ampla d'Internet per a que tots els alumnes tinguen conexió, lo que no seria molt barat per al centre.

- La pissarra digital ja està substituint a la pissara tradicional en moltes escoles, ja que té molts avantatges si se sap utilitzar bé. Els alumnes poden aprendre amb els llibres de text digitals d'una manera divertida, enriquidora i motivadora ja que poden auto-corregir-se i evaluar-se amb diverses activitats. La pissarra digital té infinitat de recursos per als mestres, poden ampliar els temes amb tota la informació que necessiten d'Internet, donar exemples, visualitzar videos,etc. A més, els alumnes poden fer exposicions dels temes que es tracten a classe i aprendre participant més en l'aula. El problema es que necessiten un manteniment, i són un poc costoses per als centres.

El més important de tot aquest maquinari és aplicar-lo lògicament, coneixent les seues possibilitats i utilitats per a afavorir l'aprenetatge dels alumnes. En la meua opinió tots els centres que puguen, deurien tindre pissarres digitals, sempre que s'ho puguen permetre, ja que actualment estem en un entorn digitalitzat i és un recurs que afavoreix un aprenetatge motivador per als alumnes. El problema és que molts professors no saben utilitzar aquest tipus de maquinari i continuen fent el mateix que feien amb la pissarra tradicional. Per tal de solucionar aquest problema, els mestres deurien fer algun curs o aprendre el complet funcionament i recursos del maquinari. 
Hi ha que innovar en el material però també en la forma d'ensenyar, ja que actualment hi han molts recursos a Internet com webquests, jocs, wikis, blogs,etc, a més de tota la informació que necessitem per poder aplicar a l'aula.
Crec que el mestre ha de donar tota la informació als alumnes sobre recursos digitals i després guiar-los per a que puguen aplicar-lo favorablement.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada